天也很悠閒 17-01-24

23:08

English version below!
我今天裝的我最喜歡的金色褲子
一些小特点的,那隻小狼你可以在我Etsy買得到。耳環我在GeckoSpirits的Etsy買了。

我的大學旁邊有一個大湖。美死了啦!

我今天沒做什麼特別的事,因為我的老闆要休幾天假,我不用上班,只上中文課。
空閒時間是一個混合的祝福 如果天氣晴朗,我一般喜歡在城裡慢慢閒逛,看看風景。因為今天也很悠閒,我就去一些二手商店看看。我一般不會買什麼東西可是二手店們正常很有趣。每件商品都有它自己的歷史。瑞典的二手店不賣家具,他們也賣衣服,光盤,書,藝術,什麼都有。幾乎所有你能想到的他們都有賣。

我最喜歡看的是家具的部分。我覺得,如果你把現代和老式的家具放在一起能佈置得很好看,你就是個很厲害的家裝設計師。而且,買二手家具不但能省錢,也能保護環境。我們人類太容易亂買東西,又很快會因為不滿意,比如不夠漂亮或其他什麼原因,又很快把這個東西扔了,想要再買新的。最好能重複利用或者送給別人。



我今天找到了一個很漂亮的檯燈,還有一個花瓶。既好看又便宜,我好高興啊。希望我的男朋友會喜歡。

I didn't do anything special today, because the owner of the studio where I work has taken a few days off, I only attended Chinese class. Having spare time is a mixed blessing, but if the weather's good I like to slowly walk around town and check out the scenery. 

Today was a very slow day, so I went to a few charity shops and looked around a bit. It's not often I buy things, but charity shops are quite interesting, everything in there has it's own little story to tell. 
Swedish charity shops don't only sell furniture, they also sell clothes, CD's, art, almost whatever you can think of. What I like the most is browsing the furniture section. I'm of the idea that if you can bring in both modern and old-style things in your home and make it look good, you've really mastered home decor, haha.

Besides, you don't only save money when you buy second hand, you're also helping protecting the environment. I think we often buy things we don't need, only to quickly throw them away because we're tired of seeing them already and then go out and get a new thing to replace it. Use it a second time or give it to a friend instead, at least I think that's better.

Today I found a very pretty lamp and a flower vase. Both pretty and cheap, win-win! I just hope my boyfriend will like them. :)


XX

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images